Obrtnici koji prodaju proizvode ili pružaju usluge na tržištu, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača (Narodne novine br. 79/07, 125/07, 79/09, 89/09), dužni su omogućiti potrošačima podnošenje pisanih prigovora, te su dužni odgovoriti na te prigovore u roku od 15 dana od njihova zaprimanja. Također su u obvezi voditi i čuvati pisanu evidenciju zaprimljenih prigovora.
Prema saznanjima, inspekcije u posljednje vrijeme često kontroliraju ove odredbe Zakona o zaštiti potrošača, ali za sada samo upozoravaju obrtnike na uočene nedostatke.
Zakon je, u članku 8. regulirao obveze u vezi prigovora potrošača ovako:
''Članak 8. (1) Svaki trgovac je dužan potrošačima omogućiti podnošenje pisanih prigovora, bilo u prodajnom prostoru ili putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte, te je na njih dužan odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
(2) Trgovac je dužan u prodajnom prostoru vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanih prigovora iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Svaki trgovac, dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora potrošača iz stavka 1. ovoga članka najmanje godinu dana od dana primitka prigovora potrošača.''
Za počinjenje prekršaja iz ovoga članka, fizička osoba se, sukladno članku 144. Zakona, može kazniti novčanom kaznom u rasponu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna.
U prilogu dajemo primjer obavijesti i evidencije koju treba voditi. Obavijest možete preoblikovati prema svojim potrebama ili načinu davanja prigovora (fax, mail), a u evidenciju dodati i rubrike koje smatrate potrebnim. Navedene primjere obavijesti i evidencije možete preuzeti i u našim prostorijama:
Udruženje obrtnika Zadar Špire Brusine 11 23000 Zadar tel/fax: +385(023)213-379 +385(023)213-678 web: www.uoz.hr e-mail: info@uoz.hr
Prilog: Obavijest
Prilog: Evidencija
|
|
26/01/2010 - 13:27 |
|