Udruženje obrtnika Zadar
UOZ facebook stranica
English
 
E-PRIJAVA RADNIKA OBVEZNA OD 1.4.2014.
 
Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje ("Narodne novine", br. 159/13) u glavi VI. regulira obveznu e-prijavu radnika i primjenjuje se od 1. siječnja 2014. godine.



E-prijave korisnicima omogućavaju prijave/odjave na mirovinsko osiguranje, prijave o promjeni statusa tijekom osiguranja, prijave o početku/prestanku poslovanja obveznika doprinosa kao i promjenama podataka obveznika doprinosa

Od 1. siječnja 2014. rok za podnošenje prijava/odjava na mirovinsko osiguranje je 24 sata.

Obveznici e-prijave su poslodavci s više od 3 osiguranika, s tim da je ostavljen prijelazni rok od 3 mjeseca od
početka primjene, što znači da s 1. travnjem 2014. postaje obvezno za sve poslodavce koji imaju više od 3 zaposlenika.
Korisnički računi postojećih korisnika sustava e-prijava prenose se u novi sustav te se ne trebaju ponovo registrirati. Novi korisnici popunjavanjem pristupnog lista mogu otvoriti korisnički račun, te ga ovjerenog, zajedno s potrebnom dokumentacijom, predati na šalter najbliže područne službe/ureda Zavoda za mirovinsko osiguranje.
Korisnici koji posjeduju poslovni FINA certifikat koji sadrži OIB (izdan nakon 11. ožujka 2013.), a ujedno su i ovlaštene osobe za zastupanje obveznika doprinosa, pristupni list mogu potpisati i predati elektroničkim putem, bez potrebe odlaska na šalter.
Uslugu mogu koristiti samo oni korisnici koji imaju kvalificirani poslovni certifikat. Obveznik može na zakonom predviđen način ovlastiti osobu koja posjeduje kvalificirani certifikat da Zavodu u njegovo ime i za njegov račun uspostavlja i potpisuje naprednim elektroničkim potpisom elektroničke prijave.
Obveznik može na zakonom utvrđen način ovlastiti osobu koja posjeduje kvalificirani certifikat da Zavodu u njegovo ime i za njegov račun uspostavlja i potpisuje naprednim elektroničkim potpisom e-prijave radnika (npr. knjigovodstveni servis - u tom slučaju knjigovostveni servis mora registraciju za uspostavu e-prijava obaviti dolaskom na šalter Zavoda s priloženim popunjenim Pristupnim listom i priloženom punomoći obveznika kojom ga obveznik ovlašćuje za uspostavu e-prijava.)
HZMO je obvezan e-prijavu obraditi najkasnije u roku od tri dana od datuma kada je e-prijava primljena u Zavodu. U slijedećim slučajevima HZMo će odbiti e-prijavu radnika te pozvati obveznika na otklanjanje nedostataka:
▪ obveznik nije Zavodu dostavio svu potrebnu dokumentaciju, odnosno dokumentaciju odgovarajuću za uporabu
▪ je podatak u e-prijavi neispravno popunjen ili je netočan.
U slučaju otklanjanja nedostataka i dostavljanja nove prijave u zakonom propisanom roku, kao datum primanja prijave u Zavodu računat će se datum primanja odbijene e-prijave.

U privitku dostavljamo Pravilnik o vođenju matične evidencije HZMO-a, a u nastavku link na stranicu HZMO-a sa detaljnijim informacijama o e-prijavama radnika, kao i najčešća pitanja i odgovore:

http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?id=4149
http://www.mirovinsko.hr/UserDocsImages/eprijave/CESTO%20POSTAVLJANA%20PITANJA%20E%20PRIJAVE%2031122013%20LEKTORIRANO.pdf

Kontakti HZMO Područnog ureda Zadar za e-prijave: 023/628-196 i 023/628-173.



Prilog: Pravilnik
14/03/2014 - 13:08
Starije vijesti   Arhiva vijesti
 
Udruženje obrtnika Zadar. Sva prava pridržana. © 2006.