Na 6. susretu prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, koji je održan u Zadru 8. travnja 2013. godine, na temelju prezentacija, rasprava i prijedloga oko 200 sudionika, doneseni su zaključci, koje je prezentirao predsjednik Ceha prijevoznika Vladimir Celiščak.
ZAKLJUČCI:
1. Traži se ukidanje Periodičkih tehničkih pregleda u skladu s provedenim promjenama u zemljama EU.
2. Potrebno je omogućiti kratkotrajna povremena zapošljavanja vozača u skladu s potrebama posla jer sadašnjim zakonskom regulativom ovo nije najpraktičnije riješeno.
3. Traži se da svi vozači u javnom cestovnom prijevozu tereta i putnika moraju imati odgovarajuću stručnu spremu (srednja stručna sprema u zanimanju vozač odnosno Početna kvalifikacija). Isto se traži za vozače kod prijavoza za vlastite potrebe koji upravljaju vozilima iznad 3.5 t najveće dopuštene mase i autobusima
4. Traži se da se prijevoz za vlastite potrebe zakonski regulira na način da se može obavljati samo vozilima do 7.5 t najveće dopuštene mase u krugu do 100 km.
5. Tražimo da se cijelo područje RH tretira kao jedinstvena zona rizika, gdje će troškovi obveznog osiguranja biti jednaki za sve, a ne kao sada u sedam različitih zona, što dio prijevoznika dovodi u neravnopravan položaj. Također, tražimo razinu cijena ne veću od susjednih konkurentnh zemalja.
6. Pretovar vozila je prekršaj za koji se kažnjavaju samo prijevoznici i vozači. Tražimo da odgovornost za ovo snose i naručitelji prijevoza, jer najčešće imaju bolju mogućnost ustanovljavanja stvarne mase tereta. Sve navedeno doprinjeti će manjem oštećenju javnih i nerazvrstanih cesta, te povećanju sigurnosti cestovnog prometa.
7. Traži se preciznije definiranje uvjeta za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, te strože i učestalije kontrole svih nadležnih inspekcijskih službi o primjeni istih. Trenutno je lokalnim samoupravama ostavljen preširoki prostor za određivanje različitih kriterija za dobivanje dozvola, te iste često postavljaju nerealne uvjete, koji stvaraju probleme i dovode do apsurdnih situacija u poslovanju.
8. Traži se ukidanje Koncesijskog odobrenja koje uz sva davanja kojima je opterećeno poslovanje malih turističkih brodara predstavlja iznimno velik i nepotreban trošak. Plaćanjem navedene naknade mali turistički brodari stavljeni su u neravnopravan tržišni položaj s velikim brodarima koji navedenu naknadu nisu dužni plaćati. Ulaskom u EU te otvaranjem kabotaže mali brodari biti će u neravnopravnom položaju s obzirom da strani brodovi u svojoj zemlji ta davanje na plaćaju.