Ponovno upozoravamo obrtnike na nove oblike zavaravajućeg oglašavanja i nepoštenog načina poslovanja pojedinih tvrtki koje nude usluge promidžbe, informiranja te upisa u različite imenike uz naplatu čiji iznos je upitan u odnosu na uslugu.
Prethodno smo vas u nekoliko navrata upozoravali i objavljivali informacije o različitim stranim ponuditeljima koji nude objavu podataka u poslovnim adresarima uz nečitko napisane uvjete plaćanja, koji pri letimičnom čitanju mogu lako zavarati. Nakon zaprimanja potvrde o ispravnosti podataka i istovremeno potpisane neželjene narudžbe, prilično su uporni u slanju opomena da se usluga objave plati. Nakon takvih stranih ponuda, počele su se pojavljivati i domaća društva koja djeluju na istim principima.U posljednjih godinu dana javljaju se novi oblici ponuda sa zavaravajućim sadržajem, u kojem odnosu je upitan odnos plaćenog i dobivenog. Naime, obrtnicima, ali i drugim poduzetnicima se u direktnom kontaktu (obilaskom poslovnog prostora, pozivom na telefon, mobitele ili slanjem ponude elektronskim putem) nude različiti certifikati izvrsnosti poslovanja, objave imena na popisu kvalitetnih obrta i sl. Prilikom kontaktiranja, poduzetnicima se krivo ili na zavaravajući način usluga predstavlja kao obvezna ili utemeljena na službenim istraživanjima, izboru i sl., te se nakon usmenog pristanka šalju uplatnice na iznose u rasponu od 1.000,00 - 2.000,00 kn.
Na zadarskom području je također u posljednje vrijeme aktivna tvrtka koja putem svojih agenata telefonskim putem nudi uslugu informiranja i savjetovanja o korištenju sredstava iz europskih fondova. U telefonskom razgovoru, agenti zatraže dopuštenje da poštanski putem pošalju ponudu. Nakon što je navedeno zaprimljeno poštom, obrtnika nastavljaju pozivati na telefon te čak prijete i ovrhom uz argument da imaju snimljenu snimku telefonskog razgovora u kojem je prihvaćena njihova usluga. Nažalost, pretpostavljamo da se jedan dio obrtnika uplaši prijetnje ovrhom i pristaje platiti uslugu koju stvarno nije zatražio, a upitno je da li će ju dobiti.
Naravno, svaki je obrtnik posve slobodan prihvatiti uslugu ukoliko ju zaista želi, ali ukoliko ju ne želi treba biti svjestan da ju mora izričito odbiti. Telefonski pristanak da se dostavi ponuda ne predstavlja ujedno i prihvat ponude, ukoliko u telefonskom razgovoru nisu jasno istaknuti predmet usluge i njezina cijena, te izričito prihvaćeni od strane obrtnika.
Molimo sve članove da budu oprezni u svom postupanju sa takvim zavaravajućim ponudama, te ukoliko se žele poštedjeti neželjenog troška, da izričito odbijaju takve ponude, ukoliko istu zaista ne žele.